25 Mart 2010 Perşembe

Arınma Günlerim 1

Nihayet, döne döne bir yön tutturdum.

Derler ya, 'Rotası olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez' diye... Aynen öyle!

12 Mart'da bir blog daha tutmaya başladım; ne yedim, ne içtim, neler yaptım, hangi moddaydım, vs... Şimdi bakıyorum oraya yazdıklarıma, daha 15 gün olmamış başlayalı, 3 türlü havaya dönmüşüm.

"Vay canına sayın seyirciler!"

12-15 Mart Mehtap'la,
20-24 Mart DKZ ile,
25-? Mart Detoks ile

yola devam...

Dönüş hızıma ben bile şaşırıyorum.


* * *

Ne demiştik: "Ruh ve Beden Temizliği"

Başladım.

Detay versem mi, yoksa "herkesin temizliği kendine" deyip açmasam mı mevzuyu fazla?

Burada yaptıklarım, sadece benim temizlik anlayışıma göredir.

Kendi bünyeme göre, kapasiteme göre, inancıma göre, vs...

Bir başkasına uymaz. Başkasınınkinin bana uymayacağı gibi...

Geçen sene katıldığım kampta yaşadığım tecrübeyi rehber aldım ama oradaki uygulamaların hepsini de birebir yapmayacağım. Karaciğer, safra temizliği de önemliydi orada... Bunun için sabah akşam "lavman" yapılıyordu. Bir de son günden 1 gece önce z.yağı ve limon içilmişti... Bunları yapmayacağım bu sefer.

Yapacaklarım;


  • bol çiğ sebze, sebze suyu, meyve(sayılı) ile beslenmek
  • doğal ve ev yapımı beslenmek, konvansiyonel gıda almamak
  • et, süt, yumurta, peynir, yoğurt... yani hayvansal gıda yememek
  • siyah çay, kahve, şekerli, boyalı, gazlı içecekler içmemek
  • yeşil çay (demleme usulü) serbest, limonlu veya 1 küçük kaşık bal olabilir (ben balsız içiyorum)... yeşil çayın içine (zahter, tarçın, karanfil...) ne isterseniz ekleyebilirisiniz demlerken.
  • Sabah erken kalkıp, hafif yürüyüş, egzersizler, yoga, esneme hareketleri yapmak (1 saat)
  • Erken yatmak (saat 10.00-10.30)
  • Ruhu da beslemek, sizinki nasıl besleniyorsa...

Kampta her öğün yediklerimizi not almıştım. Doktor kontrolünde yapıldığı için, o listeyi paylaşabilirim aslında...

Şimdi öğle yemeği zamanı:

(Mercimek Çorbası, Z. yağlı bakla, 1 dilim ekmek, Yeşillik)

Yemekten sonra, yazmaya devam.