19 Aralık 2011 Pazartesi

7/90

2. Döngüde 3. Gün: Karbonhidrat Günü :))

Kahvaltı yine aynı; 8:00 civarı taze sıkılmış meyve suyu ve 10:00 gibi de 1 adet meyve. Bugün çocuklara erken kalkınca, oğlum da meyve suyunu bitiremeyince; mecburen meyve suyu saatim 1 saat öne çekilmiş oldu. Sonra da 9:00'da 1 adet muz yedim.

Ve günün ennn güzel bölümü. Bugün pizza yemeye karar verdim. Aslında evde yapacaktım pizzamı ama olamadı; zamansızlık, malzeme eksiği, vs... Sonunda dışarıdan almaya karar verdim ve 11:30'da öğle yemeğim için 1 adet çok ince hamurlu, sebzeli pizza söyledim. Yalnız ufak bir sorun oldu; en küçük boy pizzada ince hamur çalışmıyorlarmış (dominos da, little caesars da). Bu sebeple orta boy söyledim, birazını bırakırım dedim ama... Evet; doğru tahmin! Hem nefsim, hem mantığım öyle dedi, bırakmadım. Ama sorun; neden bırakmadım:
  1. Adı "orta boy" ama kendisi minyatür gibi olduğundan,
  2. Aslolan hamuru az yemek ise; bu ipincecik hamurun zararının olmayacağını düşündüğümden,
  3. "80-90  kilo olana da "küçük boy" pizza, 104 kilo olana da..." gibi bir uygulamayı saçma ve adaletsiz bulduğumdan...
 Aslında buraya kadar sorun yok, içim rahat.

Ama bir şey var ki mantığıma ters gelmesine rağmen yoksaydım; 
"karbonhidrat gününde pizza Ok ama peynirsiz olmalı"  kuralını boş verdim!

Dedim ya; evde yapsaydım, sadece domates sosu, baharat ve sebzelerle yapacaktım ve peynir olmayacaktı ama dışarıdan alınca çaresiz peynirli oldu. Sanırım hata yaptım. Kaç gündür sakin olan midem ekşiyor şimdi. Off! Geçen karbonhidrat gününü de iple çektim, sonra mide ağrısından sabahladım. Şimdi de ekşime. Galiba bu günü daha "sakin" bir modda karşılamalı ve uğurlamalıyım. Önceden planlar yapıp, bayram havasına sokunca; böyle oluyor! Buna da şükür diyelim; aman ağrımasın da...

Akşam için:
  • domates soslu, yağsız kepekli makarna yiyebilirim...
  • veya 1 parça kek / 3 adet kurabiye / 3 top dondurma seçeneklerinde biri de olabilir...
  • bunların yanında 3 parça  kadar bitter çikolata zorunlu... (çikolata ölçüsü bazı yerde 3, bazı yerde 4 parça; hatta 50 gr. diyen de var ama bu ölçü bana bile çok geldi!)

Peki içsesim soruyor şimdi:

Karbonhidrat; ekmek, tahıllar, kurubaklagiller, şeker ve şekerli gıdalar, meyve ve sebzelerde; yani et ve yağ dışındaki tüm besinlerde bulunduğuna göre,

 "akşam yemeği için listede verilen ve yukarıda sıraladığım seçenekler yerine, 1 kase az şekerli aşure yesem ne olur?"

* * *

"90 Gün: Kafana Göre Takıl" formatına doğru gitmekteyim bence...