21 Aralık 2011 Çarşamba

90 Gün Diyeti: Analiz 1

Tartılma işini ne zaman yapsam diye düşünürken, her 2 periotta bir tartılmaya karar verdim. Su gününden sonra, yani ayda bir tartılmaktı ilk düşüncem ama aralıkların açık olduğu zamanlarda ipin ucunu kaçırabiliyorum. Bu sebeple,  sabah heyecanla tartının üzerine çıktım.

Büyük hevesle aldığım ama yeme-içme düzenimdeki istikrarsızlık sonucu pek de randımanlı kullanamadığım "yağ-su-kas ölçer" tartım (ki bu tartıların güvenilirliğini kafamda hep sorgulasam da, "bilimsel bir araştırmada kullanılmayacağı için bu kadar titiz olmaya da gerek yok" sonucuna vararak içimi rahatlattım) bana güzel haberler verdi bu sabah:


Kilo kaybı güzel, bekliyordum az veya çok. Fakat korktuğum; yağ oranım aynı dururken, su oranımda düşüş olmasıydı. Yani, bu tür rejimlerde kaybedilenin "yağ değil, su ve kas" olduğu söyleminin gerçek çıkmasıydı. Çıkmadı! Kas aynı kalsa bile sevinecektim ki onda bile mini mini bir artış var;  bu iki periotta da "durağan yaşam tarzımda" hiç değişiklik yapmamış olmama rağmen...

Uyguladığım programa gelirsem; ilk periot tanışma ve alışmaydı. Kaynaklardan derlediğim bilgileri motamot uygulamaya çalıştım, imkanlar elverdiği ölçüde... 2. peritto biraz daha mantığım devreye girdi. Mini eklemeler veya çıkarmalar yaptım. (Detaylı listemi yazıyorum, bitince paylaşacağım). Bol su, arada sade kahve, açık siyah çay, yeşil çay içtim. Spor "hiç", ev ve işteki tempo "durağan" moddaydı.

Bu haftadan itibaren mantık ve eski bilgiler biraz daha işin içine girecek. Detayları yazacağım.

Neredeyse 1 sene ara verdikten sonra nihayet kendime gelebildiğim için, silkinip tekrar başlama gücünü bana verdiği için; Allah'ıma binlerce kere şükür...