7 Şubat 2010 Pazar

pastalara son veda*

* Sizin semtte de bağırır mı pazar esnafı (buna da yasak geliyormuş ya, geçen haberlerde söylenen doğruysa: artık bağırmadan-çığırmadan satış yapacakmış pazarcılar); bitmekte olan sezona ait tarlasında, bahçesinde kalan son sebze & meyveyi satarken:
"hadi bakalım, lahanaya son veda..."
"haftaya yok! can eriğine son veda... kaçırma..."

İçinde "veda" geçiyor ya, sebzeye & meyveye de olsa veda ediyor olmak, üzülürüm ben... Bu yüzden hiç aklımda yokken eve erikle, lahanayla dönmüşlüğüm çoktur :)

Bugün bir yandan fırında pişen pideleri kontrol edip, diğer yandan pastayı süslerken, aklıma geliveren bu çağrışım gülümsetti beni de, hadi dedim yazının başlığı böyle olsun...


Diyorum ya günlerdir mutfaktayım ve uzuuuun zamandır ara verdiğim o keyifli mutfak saatlerini tekrar yaşıyorum. Her güne özel yeni tatlar, tatlılar, tuzlular, yemekler... Çocuklar mutlu, eşim mutlu, konu komşu mutlu ama en önemlisi ben çok mutluyum.

Ama bitti! Bugün kıymalı pide, sucuklu-kaşarlı pide, peynirli patatesli börek, pizza, çilekli pasta ile bu dönemi kapattık.

Yani bugün pastaya böreğe, hamur işlerine SON VEDA idi anlayacağınız...

Yarın "ee, nerede kalmıştık?" diye başlayacağım güne kısmetse ve koyduğum hedefleri tutturacağım bu sefer... Ne hedef mi koydum kendime?

Hadi bundan da yarın bahsedeyim...