8 Şubat 2010 Pazartesi

XXL'den M'ye

Hedef koymak önemlidir ya, "hedefi olmayan gemiye hiç bir rüzgâr yardım edemez" ya, yuvarlak ve uçuk bir hayaldense reel bir hedef etkilidir ya sonuca ulaşmak için... İşte bunun için, "ben de hedeflerimi daha bir elle tutulabilir şekilde ortaya koymalıyım" dedim...

Mesela önceden; "kilo vereceğim" veya "sağlıklı beslenerek zayıflayacağım" gibi sonsuzlukla sınırlı hedeflerle yuvarlanır giderdim... Allah ne verdiyse, nereye kadar giderse kilo vermem oraya kadar da devam ederdim.

Şimdi yakın hedeflerim ve uzak hedeflerim var. Bunların yanlarına "tik" koyarak ilerleyeceğim:

  • ilk 10 gün fiziksel olarak daha hareketli olunacak ama henüz spora başlamıyoruz
  • İkinci 10 günden itibaren sabahları yürüyüş bandı, geceleri fitness
  • Her gün aynı hareket, aynı spor programı yapılmayacak, internetten indirdiğim farklı programlar kullanılacak... "şaşırtma" burada da var :)
  • Mehtap'ın Listelerinde tüm haftalara titizlikle uyuyoruz... Kaçamak olmamasına gayret ediyoruz ama olursa dengelemeyi de biliyoruz :)
  • "haftada yarım kg. verilmesi normaldir" der uzmanlar... Buna göre ayda 2 kilo gitmesi gerekiyor. Bu en az miktar olmalı bence... Ayda 4 kilo da üst sınır olmalı ki sağlıksız bir durum çıkmasın ortaya..
  • 84'lere gelindiğinde birkaç hafta sabitleme yapmak lazım..
  • Hazirana kadar 15 kilo kaybedilmiş, 70'li rakamlara merhaba denmiş olacak!
  • 70'in neresinde duracağımı bilmiyorum. Bununla ilgili hesaplamalar için henüz çok erken zaten :)

Geçen seyahatimde bir sürü kıyafet aldım. Zaman yoktu, öyle hızlı bir alış-verişti ki... Beğendiklerimi kollarıma ata ata reyonların arasında bir jet turu neticesinde, neler aldığıma ancak Türkiye'ye döndüğümde bakabildim.

Aldığım kıyafetlerin hemen hepsi 44 , bir ikisi de 46 beden! Ben şu anda 48 giydiğime göre, aslında bu bilinçaltı davranış çok güzel anlatmakta benim hedeflerimi... Fazla söze gerek kalmadan...