21 Mart 2010 Pazar

kendi kendinin doktoru olmalı insan...

Eğer vücudunuzun sesine kulak verirseniz; size ne iyi geliyor ne gelmiyor, çok iyi analiz edebilirsiniz.

Aşağıdaki yazıda; şifasını onayladığım veya dokunduğunu, rahatsızlık verdiğini  bizzat yaşayarak test ettiğim besinlerin isimleri var. Ama bunun yanında, bazıları için; "Aaa, yok canım..." da dedim.

Mesela, "A Grubu için Yararlı Yiyecekler" bölümüne "taze soğan" yazmışlar.

Evet, yararlı bir yiyecek olabilir. Ama, A Grubu Kana sahip biri  olarak salatada falan taze soğan yediğimde, gazdan ölüyorum ben. Çok zor hazmediyor benim midem soğanı...

Aynı şekilde, "Zararlı Yiyecekler" bölümünde de; Patates, biberler, pul biber, domates salçası yazılmış. Hadi biberler, pul biber, domates salçası zararlı diyelim. Ama patates kızartması değil tabii ki ama haşlaması, hele de püresi çok midevîdir bana göre ve şimdiye kadar dokunduğunu da hatırlamıyorum.

Ayrıca; "pul biber zararlı" demiş, ama alt bölümde de "Karabiber, pul biber, vs. ilaç olarak kullanabilirsiniz." diye yazmış. (!)

...

Dedim ya; vücudumuzun sesine kulak verirsek, kendimize en iyi doktor da kendimiz oluruz.

Yazılanları çizilenleri alalım, okuyalım. Ama uygulamadan önce "akıl ve fikir süzgecimizden" bir değil, bir kaç kere geçirelim...